1. desember 2016

desember :: {1} :: december

Adventstid
Ventetid
Mørketid

Nå som barna er ute av heimen, voksne blitt til og med, da sitter mor og funderer på hva hun skal fylle ventetid og mørketid med. Innimellom sånne saker som står på programmen og som kommer diltene inn fra sidelinjen. 

Farger
Linjer
Former
hand dyed cotton 
I høst fikk jeg hjelp til å komme på rett spor for å farge rent hvitt bomulls-stoff med Proction MX farger. De jeg tok med hjem fra siste quiltefestival i Birmingham, England, er i pulverform. 
Ble de ikke lekre fargegleder?

Kanskje ikke de vakreste, men vi quiledamer vet jo at selv de styggeste stoffene bør få plass i en quilt, ikke sant?

Mørketid
Blåtid
hand dyed blues 
Det gule jeg hadde klart, forsvant fort. Men blått er nydelig. Jeg farget et helt kar, lag på lag, og mye spennende ble hengt opp på klesstativet. 

De passet godt med andre blå jeg har farget tidligere. 
Lurer på hva jeg skal gjøre med dem?

 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar